sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Pikku Prinssi

Luin Pikku Prinsin ensimmäistä kertaa joskus kauan sitten. Taisin silloin olla yläasteella. Pikku Prinssi kosketti minua todella paljon. Olen lukenut kirjan monta kertaa. Se taitaa olla ainut kirja, jonka jaksan lukea aina uudestaan. Olen huomannut, että Pikku Prinsissä on paljon kohtia mitkä herättää ajatuksia. Kirja on kirjoitettu todella kauniisti.
Lempikohtiani kirjassa on kettukohta ja kuvailut erilaisilla planeetoilla asuvista ihmisistä. Erilaisilla planeetoila asuvat ihmiset -kohta on todella todellinen kuva niin sanotuista aikuisista. En koskaan halua tulla sellaiseksi, mutta niin sitä vain silti vanhenee ja huomaa muituttavansa enemmän aikuista.
Kettukohta on upea kuvaus ystävydestä ja kiintymyksestä. Olen käyttänyt kettukohdan juttuja myös omassa elämässäni: Toimii. Kettu kertoo ihanasti kesyttämisestä ja ystävän tärkeydestä.
Olen sitä mietä, että jokaisen kannattaa lukea tämä kirja. Näin vanhempana melkein unohtaa kokonaan sen mielikuvituksen mitä Pikku Prinssi -kirja on pulollaan. Pikku Prinssi on todella antoisa kirja. Ehdottomasta suosikkini.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti